موفقيت / باور شما در مورد ثروتمند شدن
مدیریت. موفقیت. داستان کوتاه. شعر و...
به نام دوست که هر چه داریم از اوست

باور شما در مورد ثروتمند شدن چيست ؟

با انجام دادن تست پارو باورهاي غلط خود در مورد ثروتمند شدن را اصلاح كنيد : 


 

 یک سوال ساده که شما باید بدون معطلی پاسخ بدهید؛ در زندگی چه چیزی برای شما مهم تر است؟ اگر این سوال را از دوستان خود نیز بپرسید آن ها هم همین جواب شما را می دهند ؛ درست است ، پول . با درست و غلطش هم کاری نداریم اما این آرزوی همه ماست که پولدار شویم تا به تمام آرزوهای مان برسیم .

بعضی می خواهند از نظر مالی راحت باشند ، هرگز نگرانی مسائل مالی را نداشته باشند ، آن قدر پول می خواهند که نیازمند کار اضافه نباشند و بعضی می خواهند خانواده شان امنیت اقتصادی داشته باشد یا قرض های شان را پس بدهند ، گروهی دیگر می خواهند با آن اتومبیل بخرند یا خانه رویایی شان را بسازند ، آن ها می خواهند توانایی رفتن به مسافرت های هیجان انگیز را داشته باشند یا این که می خواهند با این پول در بهترین دانشگاه ها تحصیل کنند . به هرحال فرقی نمی کند که آن ها چه می خواهند ، مهم تر این است که همه ما می خواهیم ثروتمند شویم اما چرا این اتفاق نمی افتد و پول درآوردن برای بسیاری از افراد کار سختی است اما بعضی ها بسیار راحت پول درمی آورند ؟

روان شناسان اعتقاد دارند یکی از مهم ترین دلایل به موفقیت نرسیدن بیشتر افراد در رسیدن به آرزوی ثروتمند شدن خود ، این است که آن ها باورهای غلطی در مورد ثروتمند شدن دارند . باورهای غلط و انرژی منفی ای که در ناخودآگاه نهادینه می شود و آن ها تا آخر عمر در حسرت ثروتمند شدن می مانند .

 

 

تست پارو

دوستان عزيز " دبيران سايت " لطفا اين تست را جدي بگيريد و آن را انجام دهيد . اين تست راهنمايي هاي خوبي را براي ما به همراه دارد چرا كه باعث مي شود در مورد اهدافمان بيشتر فكر كنيم .

حتما شما هم مثل ما در حال کنکاش باورهای خود هستید و گیج شده اید که کدام غلط است و کدام درست ؟ شاید هم می خواهید بدانید مرز میان غلط و درست در باورهای پولی چیست ؟ روان شناسان کار را برای شما کمی ساده تر کرده و یک آزمون تهیه کرده اند . بهتر است ابتدا به این آزمون که به نام پارو معروف است پاسخ دهید تا بگوییم در مرحله بعد باید چه کار کنید . ابتدا ۱۲ جمله زیر را که در مورد پول و ثروت نوشته شده است ، تکمیل کنید تا اجزای کلیدی برنامه ریزی ناهشیارانه شما ، آشکار شود :

۱. مردم با پول..... هستند.

۲. پول باعث می شود مردم.....

۳. من پول بیشتری داشتم اگر.....

۴. والدین من همواره فکر می کنند پول می تواند.....

۵. پول باعث می شود تا.....

۶. می ترسم اگر پول بیشتری داشتم.....

۷. پول..... است.

۸. من فکر می کنم پول.....

۹. برای آن که پول بیشتری داشته باشم، نیاز دارم تا.....

۱۰. اگر من به راستی ثروتمند بودم، شاید.....

۱۱. بزرگ ترین ترس من درباره پول..... است.

۱۲. پول..... است.

دور تمام اعتقادات ناهشیار خود درباره پول که ممکن است شما را عقب نگه دارد ، خط بکشید ؛ حتی اگر بدون هیچ شبهه ای برای شما صحیح باشد .

این تمرین را به صورت روزانه حداقل به مدت یک هفته انجام دهید . ممکن است برنامه های عمیق تری را پیدا کنید که زمان بیشتری برای آشکار شدن ، نیاز داشته باشد .

 

 

پارو بزنید

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که این باورهای غلط که البته ناهشیارانه هم هستند ، تمام وجودتان را گرفته است بهتر است برای اصلاح خود از یک پارو کمک بگیرید . نه اشتباه نکنید ، نیاز نیست پارویی بخرید و پارو بزنید بلکه فقط باور کنید که شما یک پارو دارید ، یک پارویی بی مصرف که مدام در دست شماست و مزاحم موفقیت شما . پس فهرستی از بیشترین اعتقادات منفی درباره پول را که در تمرین قبلی کشف کردید ، تهیه کنید سپس به جای کلمه پول ، کلمه پارو را در هر یک از جملات ، در فهرست خود قرار دهید . توجه کنید آیا جمله ها هنوز برای شما ، احساسی ایجاد می کنند و اهمیت دارند ؟! کار سختی نیست ، به این چند مثال توجه کنید :

عشق ورزیدن به پارو ریشه همه شیطنت هاست .

پاروها روی درختان رشد نمی کنند .

من احساس گناه می کنم ، زیرا پارو های بیشتری از آن چیزی که پدرم داشت ، دارم .

به یاد داشته باشید طرحی که در اینجا بیان شده ، بار احساسات ناشی از عقایدی که نسبت به پول دارید را به آسانی محو می کند . مهم نیست که به راستی آن ها را باور داشته یا نداشته باشید ، مهم این است که آن جمله ها برای شما چه معنی می دهند و چه احساسی ایجاد می کنند . خب ، شما چه چیزی را کشف کرده اید ؟ آیا اعتقادات و تداعی های شما در مورد پول ، مانند کسانی است که برای فقیر ماندن برنامه ریزی شده اند یا برای ثروتمند بودن ؟!

گاهی ذهن ما پر است از عقاید و باورهای اشتباه و غلط ؛ عقایدی که نه تنها مانع پیشرفت و موفقیت ما در رسیدن به رویاهای مان می شوند بلکه درون ما را پر از نفرت ، حسرت ، کینه و استرس می کنند . روان شناسان رفتاری اعتقاد دارند اگر می خواهید به رویاهای تان برسید و موفق شوید ابتدا باید به آن چیزی که می خواهید ایمان داشته باشید و برای رسیدن به آن تلاش کنید اما بدون هیچ شک ، تردید و انرژی منفی مي تواند از عوامل پيشگيرنده رسيدن به اهداف باشند ؛ پس برای پولدار شدن باید ابتدا باورهای غلط در این مورد را پیدا کنید ، در وجودتان ریشه کن کنید ، از صمیم قلب آن را بخواهید و برای رسیدن به پول تلاش کنید . حتما می پرسید که این آگاهی چه سودی برای شما دارد ؟ با بالا بردن آگاهی خود از عقایدمان درباره پول ، می توانیم احساس ، هیجانات و رفتارها را هنگام سر و کار داشتن با پول درک کنیم و با تغییر دادن آن ها تاثیر احساسی که پول بر زندگی ما دارد را تغییر بدهیم . حالا برخی از باورهای متداول مردم که باعث می شود پول زیادی در زندگی به دست نیاورند را برای تان مثال می زنیم :

 

 

مفسده ای به نام پول

پول چرک کف دست است ، پول خوب نیست ، پول زیادی فساد می آورد ، پول آدم را به گناه می کشاند ، پول زیادی دوری می آورد ، طمع و حرص پول از پا درآوردش و ... اگر بخواهیم از این مثال هایی که بین ایرانی ها رایج است بیاوریم ، طوماری می شود . بیشتر ایرانی ها از همان ابتدا با این تفکرات بزرگ می شوند و چه بخواهند و چه نه ، روی تلاش آن ها برای کسب پول و همچنین میزان انگیزه شان تاثیر می گذارد . باور داشته باشید پول ذاتا چیز بدی نیست و تلاش شما برای کسب پول گناه نیست بلکه این نحوه استفاده و همچنین نحوه کسب پول است که می تواند خطرناک و گناه باشد .

 

 

● ... و یک لیست بلند بالای دیگر

این ها که گفتیم تنها شرح چند باور غلط بود اما این ها تنها باورهای غلط شما در مورد پول نیست . برای این کار ماه ها فرصت لازم است تا باورهای خود را شناسایی کنید و در پی چاره برای رهایی از این احساسات باشید . در مورد اغلب ما ، آن دسته از روش های ذهنی که از جایی (چه کسی می داند از کجا) انتخاب می کنیم ، با گذشت زمان تنها باعث وارد کردن زیان و نه کسب پول برای مان بوده اند ؛ تغییر روش ذهنی ، همیشه آسان نیست ؛ تنها کافی است از یک شخص سیگاری بپرسید اما تغییر این روش ها امکان پذیر است و نخستین گام ، شناسایی این باورهای ذهنی غلط است و قدم بعدی شناسایی روش هایی است که باید اتخاذ شود .


 

دو دوتا پنج تا هم نمی شود

تصور کنید که یک قلک دارید و هر روز مقداری پول در آن می ریزید و خوشحال هم هستید که کلی پول پس انداز کرده اید اما این یک احساس غلط و شادی کاذب است . شما یک بازی را شروع نکرده ، باخته اید . علت آن هم این است که توپ را محکم در دستان تان گرفته و فرصت گل زدن را نه تنها از خود که از تیم تان هم گرفته اید . برای ثروتمند شدن تنها پس انداز کردن کافی نیست بلکه پس انداز وسیله پول سازی شماست. شما باید بتوانید دودو تای خود را به ۵ و شاید هم به ۱۰ برسانید . بهتر است به جای اینکه از پول تان به عنوان وسیله ای برای فخرفروشی استفاده کنید آن را در راهی خرج کنید که یا خودتان لذت ببرید یا برای تان پول ساز باشد . هر چه بیشتر پول تان را خرج کنید و لذت بیشتری ببرید به احساس پولدار بودن نزدیک می شوید و با این احساس ثروتمندتر می شوید و دیگران را هم ثروتمندتر خواهید کرد .

 

 

می ترسم پولم از دستم برود

گروهی از افراد که البته به صفت خسیس بودن مشهور هستند ، پول خود را خرج نمی کنند چون اعتقاد دارند پول دیگر باز نمی گردد و از بین می رود . باید این باور غلط را از خود دور کنید و اعتقاد داشته باشید پول ، پول می آورد پس تا می توانید پول خرج کنید البته با برنامه ریزی و بجا و سعی کنید ترس از دست دادن آن را از خود دور کنید . به منظور این که سوالی درباره محدودیت های اعتقادی خودتان پیرامون پول داشته باشید ، این تمرین ساده را که از کتاب پاتریسیا رمیلی تحت عنوان «پول رهایی بخش» است انجام دهید . این کتاب براساس این طرح است که زمانی که شما تمام اعتقادات فرهنگی درباره چه کاری کردن و چه کاری نکردن را دور ریختید ، پول به سادگی یک ابزار است که ما می توانیم از آن استفاده کنیم ، تا زندگی راحت تر شود و به هدف های مان سریع تر برسیم . بنابراین چیزی که درباره پول حقیقت دارد ، درباره باقی ابزار هم حقیقت دارد .

 
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط کاظم احمدی
آخرین مطالب